RTFM?

Dulu.
masa aku mula mula main kamera DSLR.
aku penah join street shooting dengan sorang brader yang claim dia pro.
dia banyak la bagi aku tips untuk basic shooting.
Aperture setting, exposure, ISO selection.
satu hari jugak la aku bejalan dengan dia keliling KL,
jalan kaki cari shot awek awek scene yang cun.

akhir session, dia pesan..
“kau belajar la guna manual..lagi bagus. senang kau nak custom setting”
sambil dia juih juih mulut ke arah kamera aku..

“oh..manual saya slalu tinggal kat rumah la bang..tak bawak..berat”..

“Mode manual la dude..mode manual!”
“owh~”

*garu garu kepala*

2 thoughts on “RTFM?

Leave a Reply

