bau ini..

aku ingat lagi
dulu
masa abang yus bagi kakak
2 ekor anak kucing

chibi & kuro

aku suka chibi
sebab dia aktif, comel.

tapi tak lama lepas tu,
chibi sakit
sebab dia tak breastfeed
so dia senang kena jangkitan cacing

aku ingat lagi
dulu
saat saat akhir
chibi dah tak larat
aku cuba jugak
bawak dia pegi klinik DBKL kat cheras

tapi klinik tu cakap
dah tak boleh tolong
sebab badan dia dah penuh cacing

aku ingat lagi
dulu
aku degil
aku tak nak terima takdir
yang chibi
dah tak boleh diselamatkan.

aku bawak pegi private veterinary
dia cakap benda yang sama.

aku ingat lagi
dulu
aku paksa jugak doktor tu
buat something bagi chibi sehat

doktor bagi ubat ape ntah
yang tu aku tak ingat..

kata doktor
peluang dia tipis

doktor suruh bawak balik

aku ingat lagi
dulu
aku bawak chibi balik
letak dalam bekas fountain yang takde air
kat depan rumah
aku alas dengan kain
selimutkan chibi

nafas chibi naik turun
tak lama lepas tu
dia hembuskan nafas
yang paling akhir

Allah maha kaya.
dia bagi aku peluang
untuk lihat kekuasan-Nya

aku ingat lagi
dulu
aku korenk lubang
dalaaamm
aku balut chibi dengan kain
yang aku guna buat alas dia tadi

aku tanam chibi
bawah pokok depan rumah

sedey..

* * * * *
haritu.
dekat office
aku tiba tiba
terbau
macam bau
ubat chibi yang aku taktau nama dia dulu tu.

seram sejuk sekejap.

“Oh…bau perfume kaklong rupenye..”

Advertisements

One thought on “bau ini..

  1. sob. sob.
    i missed chibi so much. and sometimes i still feel guilty for not able taking good care for her. she’s the cutest made from heaven, she was the one who soothed my sadness, and she’s still my little angel 😦
    aaah. no wonder la akak baca blog org tu, dia nak tukar perfume. upps. 😛

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s