Chiesst…

Gaya terjunan tiruk sorang warga emas bangsa itali..

Gaya terjun bebas terpaksa gua..chilake punya orang tua..

“Jump?” Dia tanya..
“Nope..” Gua geleng geleng kepala..
Dia terjun tiruk gaya ala ala atlit sukan olimpik..
Kagum semua tengok..
Lepas tu dia naik balik kat rumah api tempat gua duduk besantai tu
“Look at me..Jump like this…”
“No..nevermine..I just want to sit here..”
Dia terjun lagi..
dan dia naik balik..
“This time you really have to jump..don’t worry..I’ll teach you”
“But I…” tak sempat gua nak abis cakap, dia tarik tangan gua.. dah macam nak dukung gua plak..
“Ok..Now..Jump!”
gua pon dengan semangat yang die bagi tu, dengan beraninye gua cuba terjun..
Tak jadi tiruk..
perut gua sampai air dulu..
Senak sekejap..
Gua naik naik kat air..semua pakat gelak..
Chilake sungguh..
You drop my water face lah
2 thoughts on “Chiesst…

Leave a Reply

