Getah, plastik dan dot dot dot..

Cerita satu

Kedai X

“Tokey..tabley kurang kaa?”
“Tak bole loo..ini tayar banyak bunga lagi..”
“Banyak bunga pun 2nd hand juga maa..bole la tokey..saya student maa..”

“Aiiya..lu student wa pon student..”
“Aiiya..lu apa student..lu kan tokey..”
“Wa bukan tokey..wa baru kerja sini..selupa student juga..”
“Ayoo..bukan tokey ka?..manyak lugi wa panggil lu tokey..satu sen pon tak bole kurang..”
“Ayyia..jangan itu macam la kawan..wa kasi kilat lu punya tayar aa..”

Hek elee…kilat tayar buat ape..bukannya boleh dapat duit lebih kalau tayar aku berkilat..

Aduh..mahal betul harga tayar 2nd hand kat JB neh..kat area2 rumah aku boleh dapat RM88 untuk 2 bijik sekali balancing..Balancing tu kira free laa..ok la jugak. Kira value added service la jugak. Kalau kasi kilat tayar free buat apa..tak berkilat pon boleh jalan gak..

Nasib baik cashier dia awek chun..senyum jer amik duit kat kaunter..nak mintak diskaun pon telupa…

Nampak 2 keping not hijau terbang melambai lambai pergi..
Takpela..aku redhakan kau pergi dok ngan awek cun tu..
Sadis.

Cerita dua

“Kilang Plastik, Selamat petang..”
Serius, aku tak tipu, dia memang cakap macam ni
“Heh..Salam, saya Fawzan dari UTM Skudai, boleh cakap dengan Pn.Lina?” “Kejap ye..”
“Hello selamat petang..”
“Helo..Pn Lina..”
“Cik!..”
“Oho..cik Lina..maaf ye..saya Fawzan dari UTM Skudai, saya nak check..”

(Tak sempat habis)
“Ade..”
“Aaa? Ade..?”

(Pastu mati kutu, tak ingat nak cakap ape dah)
“Kalau kat fakulti ada nama, sampai la maksudnya.”
“Takde la.. saya nak comfirmkan aje..pasal ade sesetengah kes tu, kat fakulti ade tapi kat company takde..naya kalau jadi macam tu..”
“Ok..ada..”
“Ok takpela..terima kasih..”
“Hmm…”
(terus letak)

Mak aihh..garangnye ‘Cik’ Lina tu..huhu..
Period gamaknye.. :p
camne la rupe cik lina tu kan..

HR officer yang urus kitorang nanti ialah seorang ‘cik’…..
Heh heh heh..
Tak sabar nak gi industrial training..

Leave a Reply

