lalala…

Hari ni memang best..
sumenyer best..

PAGI pagi lagi aku dah bangun, sebelum telefon cabuk tu bangunkan aku.Hehe..nak tunjuk perasaan kat roomate punye pasal.Dia ingat aku harap sangat nak tumpang motor awek dia tu. Dalam ati menyesal gak.Hehe.. Malas jugak nak jalan kaki sebenarnye. Tapi semangat tunjuk perasaan punye pasal, aku jalan gak. Tapi baru nak keluar kolej, bas fakulti lalu.. Muakakakaka..naik bas le teman..Peluh setitik pon tak..mengigil lagi ader..sejuk nak mampos air-cond dier..

PAGI DEKAT TENGAHARI, ntah aku pon tatau camaner, soklan tugasan pepejal yang aku buat 2-3 kali tak jadi-jadi semalam, senang-senang je aku buat pagi in. Exactly cam jawapan plak tu..Tak sempat nak simpan, cik abEjan dah sengih sengih cam kerang busuk kat depan..

“Pinjam kat saye wak eh..saye buat tak dapat la”

TENGAHARI SIKIT, aku gi cari Dr.Rafiq. At last, ade jugak YB nih kat bilik.Agak tekejut jugak la dier tengok aku, pasal dia ingat aku dah tak datang cari dia lepas dekat sebulan aku tinggal note kat pintu bilik dia.

mana mau lari aaa?

Tapi tu pon banyak jugak alasan dia bagi, nak tolak jadi penasihat kelab..

“Dr.Rafiq, saya Fawzan Aziz, Presiden Kelab Bahan. Ni pasal penasihat kelab tu..”
“oho..Fawzan..come in..”
“Last time saya punye assistant ada datang jumpa Dr kan? Dr cakap suruh deorang cari Dr. Astuty dulu kan?.So saya dah dapat final word dari Dr Astuty dan dia kata dia tak boleh nak terima jawatan tu pasal dia banyak komitment. So sekarang macamana dengan Dr.?”

dia diam, tengok laptop dia. Ape dia tengok tah..
dia tenung aku..
Hek eleh..dia ingat aku takut dia tenung aku?
Aku tenung balik..senyum..hehe..melawan..!
kena tunjuk berani+yakin sikit, baru dier takleh counter..

“Hmm..why you choose me instead of other materials lecturer?”
“Actually, before this, saya dah discuss dengan ketua jabatan, Dr.Nasir Tamin, dan dia cadangkan 2 nama, that is you, and Dr Astuty. Since Dr.Astuty dah tolak, it’s look like only you left in this 2 prefered lecturer.”Rojak pasembor yeah..!

dia tenung aku lagi..
cet..tader cara lain ke nak psiko aku?
come on la..tenung la lelame mata bersinar ni..
jangan jatuh hati sudah..

dia ambik kertas sehelai,
dia list down sumer pensyarah bahan.
pastu dia potong satu satu nama tu
pastu yang nama yang tinggal, dia tanya kat aku..

“Dr. Nasir?”
“Dr.Nasir kan ketua jabatan..for sure dia laaagi sebok”
“hmm..what about Dr Jasmi?”
“Dr. Jasmi is our former advisor. Dr Nasir suruh cari yang lain”
“Dr Esah?”
“Dr.Esah bukan dah naik jadi timbalan dekan ke?.Boleh ke jadi penasihat kelab?”
“Dr. Dodi..no..no..Dr Dodi will be going back to Indonesia next year”

Dah potong semua nama, tinggal nama dia jer..hehe

“so its look like nama Dr. je yang tinggal..” sengih..
“Yeah.. its look like I have no choice..but I’m afraid if I contribute nothing to the club”
“Why dont kita try dulu..No harm in trying right?”
“What if I’m busy with my commitment?”
“We can communicate by phone right?”
“hmm..ok”
hehehe..dah surrender?
“By the way, can I have your phone number?”
“Of course..013-********. I want a comfirmation letter on this from Dr Nasir”
“Ok. I will let he know.”
“When is our AGM?”
“actually, we have done our AGM a week before semester break.”
“so you are the new president?”
“Yup..”
“ok..so good luck..”dia tenung lagi kat aku

Aik..semacam je good luck tu..

“so ada apa apa lagi tak? saya ade kelas lepas ni, minta diri dulu la ye..”
“ok..ok..nevermind..”

hahaha..takleh aa nak counter aku..

PETANG SIKIT, jumpa Dr Nasir pulak. Semuanye dah settle, so dia suruh terus fikirkan program+sikit advice on macamana nak deal ngan syarikat luar untuk factory visit os something yang seangkatan..

So..happy la gamaknye hati aku hari ni..kerja dah settle..pasni, giliran askar askar bawahan pulak buat kejer..Aku nak rilex pulak!

One thought on “lalala…

  1. wahhh…
    nampak gaye nye ade la jugak yg ko dpt kat kursus kepimpinan tu dulu ekk…?
    *wink*wink*
    dpt jadi president club kat uni ngko…
    hebat la tuh
    aku jd president merewang je kat maktab aku tu…
    mwahaha =p
    keep up the good work =)
    and keep writing…
    ciao~

Leave a Reply

