Pilihan

“Life is about making choice”

Antara quote yang aku pegang sejak beberapa tahun kebelakangan ni. Setiap apa yang berlaku, aku sentiasa berfikir apa pilihan yang aku ada dan sejauh mana keberkesanan setiap pilihan yang aku buat.Quote ni jugak membuatkan aku berfikir yang aku akan sentiasa ada pilihan.

Kadang kadang ada jugak pilihan yang aku buat tu tak seperti yang dijangka, tapi sejauh mana jangkaan kita? Tapi selalu jugak terjadi bila aku sedar pilihan yang aku buat tak berapa tepat, aku cuba buat bagi nampak elok dan sesuai untuk sedapkan hati.

teringat iklan DiGi masa aku tingkatan 3 dulu..
“theres no turning back..”

Bagi aku, kita mampu buat pilihan yang sempurna kalau kita dapat berfikir secara rasional tentang pilihan yang bakal kita buat.

Actually, sesaje jer nak luahkan apa yang aku terfikir sebab seharian hari ni aku banyak buat pilihan ikut naluri hati jer. Hati tergerak buat tu, aku buat terus. Saje layan kehendak hati.

termasukla yang last sekali gua sprint ngan sebijik Gen.2 tadi..heh heh

Oleh itu, apa pilihan anda buat masa ini?

Aku memilih untuk cuba tanak tido & start revision untuk upcoming test..

“I chose to stay awake rather than sleep without a dream..”

One thought on “Pilihan

Leave a Reply

