Gelak sorang sorang

Pernah tak korang tegelak sorang sorang sampai orang keliling pandang?

Aku pernah.Banyak kali jugak. And the latest one, semalam masa one the way balik JB, dalam bas.

Citer die gini,
A few days before aku ajak aku nyer homies gi main futsal. Deorang diam je. Aku ingat dah tak jadi sebab ‘encik adam’ tak cakap ape ape. Tapi malam semalam, dalam pukul 9 gitu, deorang call, bagitau soh turun segambut, main futsal. Aku cakap la aku dah balik JB. A few minutes later, i’ve got an SMS…

“Sampai hati kau Ujan..Kau bagi kitorang harapan tapi kau hancurkan harapan tu..Ape salah kitorang Jan..Luluh hati ini Jan, luluh..! Sanggup ko permainkan kitorang.. Ah..! zaman ni lelaki memang tak boleh dipercayaai..Ari raye pulak ko bohong..Yang benar..Insan Kecewa”

memang dari hati yang ikhlas, aku tegelak kuat giler..abis sumer orang keliling pandang..

Nasib baik aku gelap..sure tader sape nampak muke aku blushing..hehe..

p/s: Tambahan…
aku jumpa dalam friendster..

Berani ko mempermainkan perasaan kami tatkala kami
menyangka
orang-orang
yang telah diseru untuk
dikumpulkan untuk bermain futsal
telah lengkap….

Mesej yang berbaur ‘ Nak, tapi ko kene amik aku’
sangat-sangat
menggembirakan hati kami dan seluruh
kumpulan yang
lain, tanpa menyagka
terdapat mesej
lain yang tersirat disebalik skrin
kedua hp Capik….

Kami menyangka ojan akan main sehinggalah kami
sampai ke rumah ojan
dan memanggilnya, lalu
adiknya keluar
memberitahu ojan da balik ke JB.

Lalu dengan pantasnya kami membaca
semula mesej
yang di hantar oleh
ojan kepada Capik dimana
terdapat
ayat sambungan di skrin atau helaian
kedua bebunyi
‘amik aku kat JB lar,
skang aku ngah on the way
nak
gie JB. Kim salam aku kat bebudak lain’

Disaat kami membaca mesej ini
hati kami semua
tersentak dan
tidak menyangka sama sekali ojan
akan
mempermainkan kami setelah lebeh
kurang 5-10
tahun berkawan dengan kami….

Ianya seolah-olah
menghancurkan semangat kami
untuk bermain futsal
sehinggalah paLee
Ballack
datang menyelamatakan keadaan yang genting ini….

Kepada
ojan diingatkan agar tidak menjawab sambil
lewa mesej yang
dihantar
berkaitan futsal ini
kerana ianya adalah satu perkara yang serius
dan
boleh dibawa ke ISA jika didapati berrsalah….

Ini kerana ianya
hampir mengorbankan harapan kami
untuk bermain futsal pada hari raya
korban…

Kalo boleh jawablah secara tulus dan ikhlas seperti
‘Tak
bleh arrr, aku da balik JB ari nie’

Perkara hari nie amat
mengecewakan
pihak
pengurusan futsal kami dan berrharap ia menjadi
teladan kepada
semua pihak…..

Sekian

nukilan dari
kesebelas pemain futsal
yang bermain
pada hari selasa jam 10.00 malam di
NEWSTAR futsal
centre…


Sori la beb..
aku dah cakap ape..
sape soh tak bace bebetul..
kan dah silap paham..

Leave a Reply

