Kuasa

Jika anda diberi peluang memilih,
Kuasa atau wang,
mana satu pilihan anda?

saya pilih wang

secara spontannya anda mungkin akan memilih kuasa kerana secara spontan, akal manusia akan berfikir bahawa melalui kuasa, kita boleh peroleh wang

dan mungkin juga secara spontan anda akan menyifatkan saya sebagai mata duitan.

Kenapa saya pilih wang?

kerana apabila diberi wang, wang itu milik mutlak saya

Jika anda memilih untuk memperoleh wang dari kuasa yang ada,
itu dinamakan salah guna kuasa. Kuasa datang in bundle dengan tanggungjawab.
Jika anda ada kuasa, maka anda harus laksanakan tanggungjawab anda.

Ingat senang ke pegang tanggungjawab?

Pandai pandai la kau tanggung, pandai pandai la kau jawab.

Apa kata anda?

Current reads:
The Best Laid Plans
by Sidney Sheldon

2 thoughts on “Kuasa

  1. aku pilih kuasa…
    sebab bg aku kuasa lebih penting…
    kalau kite bertanggungjawab dgn kuasa yg diberikan, ganjaran die lebih dr wang ringgit…abstract gitu…hehe =p
    and by the way, ur current reAds (spelling…isy isy..) good book, very powerful…nice choice =)

Leave a Reply

