Jalan Jalan di weekend hari..

Last weekend aku gi la Danga Bay dikala petang..
bagi orang JB..sini la tempat tepi laut deorang yang paling dekat..
sian…
pantai pon dah tak macam pantai..
tambak jer sumer..
nak wat camner kan..?

Maghrib tu aku gi la Masjid Sultan Abu Bakar
ye ke sultan abu bakar?…mmm ye kot..tah tak sure..

Huhu..seraam aku tengok binaan dier..
gothic tu..
nasib baik masjid..
memula nak masuk tu ..tertanya tanya gak..
pakai lagi ker masjid lama neh..
ntah ntah dah jadi muzium..
fikir fikir balik..
mane ader orang wat masjid jadi muzium..
gilo apo?

antik tu…

gothic tak?..nasib baik tader kelawar…

berape lame la gamaknyer nak wat ukiran ni sumer?

tangga pusin-pusin tu..

tiang masjid lawa giler..

aaa…yang ni aku tak sure ape benda..
member aku cakap tempat taruk air sirih..
air sirih?..wangi ker air sirih tu?

tingkap adabi…?

aku raser kalo aku sorang neh..pikir 2-3 kali gak la nak masuk..
huhu..
teringat bapa citer dulu..
masa dia lepas SPM dulu dier pusing satu semenanjung..
main tumpang tumpang orang jer..
tumpang lori ikan, keter orang..huhuhu..survivor tuu..
masa sampai kat JB, dier tido kat masjid ni la..
huhuhu..
berani giler..

Leave a Reply

