Tenuk buat hal lagi…

korang tau tak ape itu tenuk?
tenuk tu sepupu tapir kot..
rasenye la..

tapi tenuk yang aku nak citer arini takder pertalian darah langsung dengan tapir
aku raser darah pon dier tader..

camni citenyer..
since aku ngan bebudak seksyen aku terpisah seksyen dalam kursus bengkel kejuruteraan, disebabkan faktor nama aku yang best..
start huruf A..

ader la time yang aku ader kelas dan kengkawan aku tader kelas..
nak di pendekkan citer..
member aku neh..secara tak langsung..cuti direct 5 ari..
iaitu cuti tader kelas ngan cuti men’tidak-ader’kan kelas..

dier ni pulak ader seekor tenuk yang agak gemuk..
oleh kerana cuti yang panjang..
si polan nie nak balik la ke bandar halaman dier..

so aku diamanahkan jage la tenuk kesayangan dier ni..
aku tak kisah..
at least ader la jugak haiwan tunggangan dikala kesepian keseorangan..
bole gak aku tunggang wat pegi makan beger ke..gi ‘mencorak masa depan’ ke..
hehehe..

tapi tah kenape..
start malam semalam..
si tenuk tu jadi tak sihat..
dier tanak jalan..
mungkin rindu kat tuan dier..

tak gune tol..
dari arked cengal aku heret dier..
paling seksa masa nak naik bukit blok aku..
azab!
maklumlah…gemok..

aku ingat dier tak cukup makan..
pinjam la haiwan tunggangan orang lain..
wat pegi beli makanan dier..

kasi dier makan..
dier tanak jalan..

so aku hold dulu la kes ni..
dah penat dah aku kasi dier makan..
aku ingat dier nak rehat dulu kot..

pagi tadi nyer pulak..
pagi ker…mm jap..ok la consider tengahari laa..weekend beb..
dier tanak jalan jugak..
aku kerah sumer engineer yang ader soh deorang check apasal dier tanak jalan..
puas la deorang geletek ketiak dier..
cukur bulu perut dier..
pulas pulas telinga dier..
tarik tarik ekor dier..
at last dier jalan jugak..
walaupon tesemput semput..

abis berbakul bakul sumpah seranah sang engineer tu nak soh dier jalan..
bak kate en.abe dan en.romie

“bagero…susah nak mampus..kat maner plug dier…takkan nak bukak sumer cover set?”
“Mendalah ni memang camni..kalo plug rosak tengah jalan..pakat bukak khemah dulu la baru leh siap”
“campak lombong jer aa..tensen aku..”

setelah dieberi makan julap oleh en.demo ngan en.abe
baru la dier ok sikit..
tercirit jugak la sekejap..

aku ingat abes setakat tu jer..
tadi..
aku pon dengan konfiden dan yakinnyer..
tunggang la si tenuk tu datang ke lab ICT neh..
tak sempat sampai..
semput semput..
kerrzzzbbbrrrrrooommpom….kepishpish..
mampos on the spot..

dier buat hal lagi..
bengong tul…
tobat aku tanak pakai dah skuter dekjan..
ni camner aa nak balik sat ni..
kene tolak lagi la nampaknyer..

uwaaaaaaaaaaaa…

2 thoughts on “Tenuk buat hal lagi…

  1. Lar..
    Ingat dah settle petang tu..
    Rupenyer tak settle lagi..

    Awak gi CICT tu malam ker?
    Abis betul lar awak balik usung tenuk dekjan tu..

    Siannyer..

    Dah lar penat mengabiskan hot sizzling saya..
    Pastu balik jalan kaki dari blok saya..
    Malam ni kena lagi..
    SADISNYER CITER AWAK..

Leave a Reply

