white in colour…

sejak bila aku suka kaler putih..?
setiap benda yang kaler putih aku suka, aku kata cantik, lawa..
kengkadang orang lain tengok benda tu..
bukannya cantik sangat..
biasa jer..

apa apa ajer la..
t-shirt, seluar, handphone, kereta, motor..
err..motorbot

awek awek yang pakai baju putih pon lawa gak
hehehe

kapal terbang, helikopter, kapal layar,bas,..

but not rapid KL ok..tu bukan putih..tu kelabu asap

seingat aku la kan..
zaman kecik kecik beringus dulu..
aku suka kaler biru..
but not striking blue..
maybe baby blue..hakss..jambuu tuuu..

even masa nak beli handphone dulu..
aku tanya yang kaler putih..

takder..
yang putih tu stok lama..
dapat la kaler seasoned rose silver..
cam enpon pompuan je aku tengok..
nak beli casing putih..tujuh puluh lebey..
lupakan jer la..
sok sok dah bercalar..
aku pertimbangkan balik

kenapa aku suka kaler putih..?

aku pon tak sure sangat..

pada aku la kan..
putih ni nampak bersih, plain, kosong, tenang, relax..

masa aku belajar seni tingkatan tiga dulu kan..
aku ader terbaca..
putih bukannya kategori kaler..

kaler asas ader 3,
merah, kuning, biru
cuba la campur mana mana kaler tu..
boleh tak jadi putih..?

tak boley punya..
kalo boleh..kasi tau aku..
aku belanja makan roti pisang helikopter kat Taman U..
hehehe
campur clorox tak dibenarkan aaaa..

kaler putih ni adalah sejenis monochrome..
monochrome neh ahli dier..
itam ngan putih jer..
yang lain tak diterima sebagai ahli..
dasar tutup pintu..

tapi putih nie cepat kotor..
ye la..putih kan?
penah tengok rapid KL?

masa nak beli sofa kat rumah pon..aku pilih kaler cream..
dekat dekat ngan putih laa..

akibatnye belejam la sofa tu
kena la rajin rajin cuci kalau nak tengok dier lawa..

same la gak kalo kiter ader baju putih..
kena la rajin rajin menyental kalau nak tengok dier sentiasa putih..

sebagai orang yang suker kaler putih..
for sure la aku banyak baju kaler putih..
dah naik tensen dah aku nyental baju aku tuh..
tak hilang hilang jugak sang kotoran degil..

sape leh tulon basuh baju putih aku?

One thought on “white in colour…

  1. Saper suh suke baju putih.
    Kan susah nak basuh…

    Sapa la sanggup jadi bini awak tuh nanti..
    hari2 kena keja overtime sental baju..Hahaha..

    Ooo…Awek pakai baju putih jer yang cun..
    Diskriminasi!

Leave a Reply

