KL-JB

Baru pas makan tengahari..
Sedap jugak makan tengahari td..
Ayam goreng..Sayur campur..Ikan pindang..
N menu yg wajib spesel utk bapak.. kari ikan..
Ye la..
Dalam banyak2 masakan kat dalam dunia ni..
Masakan mak kita jugak yang sedap..
Hehehe..Bodek sket..
Kalo tak kempunan la nak makan mak masak lg..

“bapak nak tambah nasi lagi?”
“boleh jugak..Bak meh nasi tambah tu”
“uik..Banyak bapak makan harini..”
“mmm..yg tadi tu untuk hari ni..Yg bapak dok tambah ni untuk esok ngan lusa..”
slamber je bapak jawab..
Tekena kat mak..
Aduh pedas..

Mak..
Kalau aku ngan adik2 takde kat rumah..
Mmg dier malas sikit nak masak..
Ye la..
Dah tinggal dier ngan bapak je kat rumah..
Pastu pulak..
Mak ni style tak baper lalu nak makan..
tp badan montel jugak..
hairan..hairan….

So kalau deorang nak makan pon..
They prefer makan kat luar je..
Senang..
Takyah bekecah dapur..
Lepas makan leh relex terus..
Tp kalau sampai time mak sedap makan tu..
Best jugak la..
Macam-macam mak masak..
Sedap!

* * * * * *
3.40pm
panas terik neh..

Aku kat area pudu skang..
Cari tiket bas balik jb..
Ingatkan ada la bas transnasional kul 4.30..
Abes plak..
Yg ada pukul 9.30malam je..
Plusliner lg best..
Tinggal kol 12 malam..
Nasib baik ada tiket bas konsortium kol 6.30 petang..

6.30 petang?
Sekarang br pukul 4
Ada 2jam setengah lagi..
Ape aku nak buat ni..?
Keluar pudu raya..
Toleh kiri..
Toleh kanan..
Fikir jap..
Kiri pegi petaling street..
Kanan pegi sg.Wang\low yatt\times square..

Gi simpan beg jap..
Segan aku nak bawak beg kembung kembung..
Kena la rm2 kat kedai simpan barang..
Hish..
Kat pudu ni..
Tak berani aku nak main tinggal2 je tepi tiang..
Kena kebas naya..
Bukan ada ape pon dalam beg tu..
Ada sweater,baju selai..
Seluar sebelas helai..
Banyak tak?
Seluar dalam…

Gi petaling street..
Rase cam nak beli sesuatu..
Letak budget..Rm 10..
Memula ingat nak beli jam ala2 swatch..
Pasal aku ada tali jam pure lether yg aku pakai kat jam swatch celup aku dulu..
Tp jam tu cermin dier dah pecah.
Nak tukar cermin..
Tak baloi plak..
Baik beli baru je..

Tengok harga cd lagu pirate makin murah..
Dulu masa line panas..
Satu rm 10..
Skang 3 rm 10..
Best gak..

Isk..
Nak beli mane satu ni..
Jam ke cd..

Pikir2 balik..
Nak beli jam..
Tengok jam casio kat tangan(original tau..)ni elok lg..
Baru 2 bulan pakai..
Bokpe nak pakai banyak2 jam..
Bukannye leh tambah satu hari jd 48 jam pon..
Kan?

CD pulak..
Banyak lagu lama jer..
Yg baru pon..
Yg aku minat tu mostly aku dah ada..
So nak buat ape rm 10 neh?

Makan lagi bagus..
KFC kejap..
Mm..Snack plate+O.R fillet burger..
Ngan air pepsi..
Percuma air basuh tangan kat singki..
Huhu..
Makan lagi?Nyam nyam..

* * * * * *

Aku tengok pudu ni..
Bile la agaknye dier tak sebok..
Dengan segala jenis pencemaran..
Pencemaran air,bunyi,udara..
Complete package..

Bila masuk pudu jer aku rasa cam balik ke awal tahun 90’an..
Ade kedai yg jual kaset jer..
Skang kan zaman cd\mp3 player..
Pastu ada satu kedai tu jual handphone tau..
Tapi henpon yg kedai tu jual..
Yg besar gabak ala2 baling anjing punye..
Rase2nye slot sim card pon tader..
Mahal plak tu..
Ade ke org nak beli?Adoi la pudu raya..

* * * * *

9.26pm
hentian lucky garden.
Yong Peng
hujan renyai..

Bengong..
Mahal nak mampus barang kat sini..
Ade ke air milo rm2.20 sekotak..
Rase cam kat singapore pulak..
Ramai gile org cina, org melayu sikit jer..
Pengaruh singapore mmg kuat kat sini..
Maybe pasal tourist singapore suka/banyak berhenti makan kat sini..
Teduduk la aku kejap..
Taktau nak beli ape..
Teringin nak minum milo..
Mmph..
Tunggu sampai JB la nampak gayanye..
Beli air mineral+kaya ball cukup..
Buat alas perut..
Tu pon abis la jugak rm3.60..
Isk..Makan pon berkira..Ape daaa..

Sayang pulak nak guna duit yg bapak bagi td..
Hehe..Sayang sayang pon dah tinggal 10inggit jer dr 50..
Dah beli tiket bas+makan kfc td…

Isk..Sejuk pulak air-cond bas ni..
Beguk betul driver bas ni..
Hujan hujan pasang air-cond full blast..Spesis reptilia ape..?
Dah la aku pakai sweater kecik..
Tak berapa dapat panaskan badan aku..
Adeh..Baru ekon bas..Camner nak pegi German kalo camni..
Takper..By the time aku grad nanti maybe badan aku berisi sikit..
Insyaallah..Hehe..Jalan pon bas ni..
Tak sabar nak sampai JB..
Lots of work n assignments has to be done by the end of next week..
fenin fenin…

* * * * * *

10.48pm
Sri Puteri, Johor Bharu

“Apis..ko kat maner ni?”
“aku dok kat bilik laa..”
“Meh amik aku jap..leh?”
“Mu kat mana ni sri puteri ek..”
“A’ah..”
“Tunggu kejap..nanti aku sampai”

hehe…
selalunye aku soh dekjan jer yang amik aku..
tatau arini apasal nak soh apis amik lak..
ye laa..kang kecik ati plak..
roomate ader moto..
tapi soh orang lain yang amik..
cam buat taktau kat dier lak..

“Mu tau dok..moto dekjan kena tahan pok gad..”
“eh apsal plak?..”
“kantoi dok ade sticker..kantoi haritu yang masa balik main futsal malam semalam..deorang balik pukul 4 pagi”
“abestu tak amik lagi?”
“esok baru dekjan nok ambik..ni aku dok tau la ni..kalau pok gad tahan japgi..kita balik kolej jalan kaki la..”

ape kes la pak guard ni..
dah hujung semester baru nak buat road block laaspot check laa..
sajer je nak tambah tekanan kat studentkalau nak buat pon..
buat la time awal awal sem dulu..
ni tak..
orang dok sebok sebok nak stadi untuk final..
dier pon nak sebok sebok jugak..
Aiyyaa…

One thought on “KL-JB

Leave a Reply

