Same direction?

Whenever I step outside,
somebody claims to see the light
It seems to me that all of us have lost our patience
‘Cause everyone thinks they’re right,
and nobody thinks that there just might
Be more than one road to our final destination
But I’m not ever going to know
if i’m right or wrong
‘Cause we’re all going in the same direction
And I’m not sure which way to go
because all along
We’ve been going in the same direction
I’m tired of playing games,
of looking for someone else to blame
For all the holes in answers that are clearly showing
For something to fill the space,
was all of the time I spent a waste
‘Cause so many choices point the same way
I was going

Giler aahh..

Bebudak floor aku sumer dah hebat abes…
.
cucuk angin gua cakap luu..
.
Actually aku baru tau result utk beberapa kertas test 1 bulan lepas sebelum cuti..aku punya markah boleh tahan laa..tapi dah tak macam dulu lagi dah..dulu aku selalu gak jadi scorer dalam klas..
skang dah jadi ‘rakyat biasa’ dah..sama level jer markah aku ngan bebuadak lain esp. bebudak floor aku..
.
Amin..
material …2nd highest
eng.maths..highest?
dynamics…tinggi dari aku..
Gile hebat mamat ni..
.
perasaan ko jer tu…bwahahaha
.
Sakit ati jugak rase bila ada orang lain lagi tinggi markah dari kita..
rase cam pasni tanak bagi pinjam nota jer kat beliau..
.
tu dengki namanya..
.
uih..skang
dah tak kisah dah aku buat ape…
nak stadi sampai mlam pon dah tak kesah dah…
dier leh tido dgn senang ati..
.
tader aaa..kalo dulu..sampai naik fed-up+tension aku..ape aku buat..semua dia check..
aku dah tido ke belom
aku stadi ke tak
ape yang aku stadi
baper lame aku stadi
kalo aku stadi dia tak stadi..sure pastu dia tension giler..
.
tension giler..ape kes?
.
smalam aku balik stadi pon leh sleamba jer tanya.
zang..mu dari mane neh..mu gi stadi eh?”-muka relek+ader sikit eksen..
.
prejudis tul aku neh..
.
hahahaha…ape bende la aku ni kan..
.
actually..aku tak kisah pon
sajer jer suka suka..
.
aku memang suka tengok ragam orang keliling..best!
.
aku tak kisah pon kalo kawan kawan aku lagi hebat dari aku
kenapa mesti dengki-cemburu..?
lex aa..macam mana melayu nak maju kalau terus macam ni?
.
bagi aku hidup ni macam roda..kalau satu sekarang kita kat atas…tak mustahil satu masa nanti kita jatuh merudum ke bawah..
tu pasal aku selalu doa..jauhkanlah aku dari sifat angkuh dan riak bila dalam kejayaan atau jika dipuji..
.
ala..cam lagu TooPhat-Alhamulillah
Moga cahaya lelatu tak membutakan mataku
Semoga segala puji takku meninggi diri
Moga segala janji dpt juga ku penuhi
.
Bagi aku kekalahan atau kegagalan ada hikmahnya..
bagi kekalahan aku kali ni..aku rasa baik jugak..
lepas ni takder aa kanak kanak riang ni asyik check jer apa aku buat dan tengah buat
.
bagi aku jugak..semua ni aku jadikan satu healthy competition..
dan aku jadikan semua ni satu rangsangan utk aku jadi lebih semangat ngan rajin
.
ayat poyo ker ni??
tak laa…
perassan ko jer tuu…bwahahahaha
.

Ganbatte…!

One thought on “Same direction?

  1. Actually aku dah banyak kali baca page ni..

    Nak komen tapi time tu tak der masa..

    So,now i want to make comment about this story..

    Ala….Putera jangan sesedih..

    Putera kan orang yang genius bagi puteri..

    Putera ada satu keistimewaan yang tak ada pada member yang lain..

    Heh

    Putera pandai mengajar..
    Sejibik cam lec lar..
    Kadang2 kalah lec..

    Puteri amat kagum dengan kebolehan putera..
    Putera memang pandai..
    tak yah jelous ngan orang lain..

    Diorang pandai cari makan tuk perut sendri jer..
    Tak macam putera..

    Tul yak???

Leave a Reply

